La Panera dels Tresors és una proposta de joc, una activitat d’exploració destinada al primer any de vida dels infants (entre els 6 i 12 mesos), ja que en aquesta edat ja poden romandre asseguts i encara no es desplacen excessivament facilitant així la tasca.
La seva autora, Elinor Goldschmied, ens explica que aquest tipus de joc és una manera ordenada d'aprofitar l'activitat espontànea dels nens. La panera dels tresors i el joc heurísitic permeten a l'infant l'exploració i el descobriment dels objectes.
La seva autora, Elinor Goldschmied, ens explica que aquest tipus de joc és una manera ordenada d'aprofitar l'activitat espontànea dels nens. La panera dels tresors i el joc heurísitic permeten a l'infant l'exploració i el descobriment dels objectes.
És un joc que parteix de l'activitat espontànea del nen i la potencia, permetent que l'educadora pugui estar disponible per als nens durant la seva actuació, creant una atmosfera de calma i tranquil.litat que afavoreix l'activitat infantil. Propocia que els nens siguin actius, els otorga autonomia i llibertat i facilita que cadascú segueixi el seu ritme, en definitiva educa als nens en aquesta etapa primerenca de la seva vida.
La panera consta d'un cistell ple d’objectes no comercialitzats com a joguines que estimulen a nivell sensorial. Són objectes d'ús quotidià escollits amb la finalitat de proporcionar estímul i experiència als cinc sentits del nen i també al sentit del moviment del cos. El que busquem amb aquesta activitat és despertar al màxim els sentits de:
La panera consta d'un cistell ple d’objectes no comercialitzats com a joguines que estimulen a nivell sensorial. Són objectes d'ús quotidià escollits amb la finalitat de proporcionar estímul i experiència als cinc sentits del nen i també al sentit del moviment del cos. El que busquem amb aquesta activitat és despertar al màxim els sentits de:
- el tacte: amb la forma, la textura, el pes i la temperatura.
- l’olfacte: amb varietat d’olors.
- l’oïda: amb la percussió, la fricció, el cruixit o l’absència de so.
- el gust: amb varietat de gustos (dolç, àcid, amarg, salat, etc).
- la vista: amb el color, les dimensions, la forma i la brillantor.
S'ofereix als infants tota classe d'objectes naturals, amb el propòsit de proporcionar-los múltiples experiències sensorials. Hi trobem objectes naturals com pinyes, pomes, taps de suro, llimones, petxines,... Objectes de materials naturals com raspall de dents, pinzells, llana, ... Objectes de fusta, metàl.lics, de paper i cartró, de pell, de tela, goma,.
L'exploració dels infats amb els materials respon a la gran necessitat que sent de provar la consistència de les coses, i ho fan agafant els objectes amb les mans, mossegant-los, succionant-los i manipulant-los. El nen els mira, els toca, els xupa, els agita, els colpeja, els escolta, els observa, els revolt, els amontona, el treu, els posa, els olora, els tira,...
Aquest joc afavoreix:
Com va dir Elinor Goldschmied "L'activitat de manipular nous objectes i l'observació dels infants mentre exploren és una font d'interès per l'adult".
Aquest joc afavoreix:
- La capacitat de concentració.
- L'ús de les mans i la implicació de tot el cos.
- La capacitat d'escollir entre molts objectes.
- La capacitat d'exploració dels objectes i el descobriment de les seves propietats.
- Que el nen aprengui sol i per si mateix sense dependre de l'adult.
- L'estructuració del pensament.Que el nen actui segons el seu propi ritme.
- El plaer de la sorpresa.
- L'interès del petit cap als altres nens.
- El desenvolupament de les primeres comunicacions amb els seus iguals: mirades, sons preverbals, actituds de compartir e intercanviar.
Com va dir Elinor Goldschmied "L'activitat de manipular nous objectes i l'observació dels infants mentre exploren és una font d'interès per l'adult".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada